Actueel 02-05-2024
Pas op voor de bijen
Kadeversterking rondom survivalgebied
SVL Nieuwsbrief 30 december 2023
Ontvang je geen E-mail van de vereniging?
Leveren van een bijdrage aan de Bikkelrun
Trainers gezocht

Zo 28-apr-2024
Makkum
Wijziging jeugdgroepen recreanten 10-16 jaar

Per 1 januari gaan er een paar wijzigingen plaats vinden wat betreft de jeugdgroepen.

1: De leeftijd om te beginnen met survival gaat weer terug naar 10 jaar. Ben je nu 9 jaar en al lid dan blijf je gewoon door trainen en lid. Survival begint een populaire sport te worden en dat merken we aan de hoeveelheid nieuwe jonge kinderen.

2: Er zullen nog maar 2 instap momenten komen om te beginnen als jeugdlid. Per 1 maart en per 1 september kan je instromen. Dit in verband met het opbouwen van de trainingen. Anders moet de trainer elke training het zelfde uitleggen omdat er weer een nieuwe bij is. Dit gaat ten koste van de andere kinderen die al wat verder zijn.

3: Per maart of september wordt er gekeken of er kinderen naar andere groepen kunnen doorstromen. Dit is afhankelijk van de inzet of techniek of leeftijd.

4: Er worden 3 nieuwe groepen gemaakt en onderaan de mail/brief staat wie er in welke groep zit.

1e groep   de beginnende groep onder begeleiding van Machteld. Deze groep begeleid kinderen die net beginnen of nog niet bovenin een touw kunnen klimmen of nog niet het tempo van hardlopen bij kunnen houden. Deze groep heeft de leeftijd van 10 tot/met 14 jaar.

2e groep is de doorstroom groep. Onder begeleiding van Laurelin. Deze groep is van 10 t/m 12 jaar. Hier worden de basis technieken verder uitgediept en in nieuwe hindernissen toegepast. Ook zullen ze hier kennis gaan maken met verscheidende runs die in Nederland worden gehouden. Om zo nog meer diversiteit van survival te ontdekken.

3e groep is de gevorderde jeugd recreanten. Onder begeleiding van Lisan. Deze groep is van 12 t/m 15 jaar.  In deze groep zal het meer om uithoudingsvermogen, doorzettingsvermogen, kracht en snelheid gaan. Ook zal er  kennis gemaakt worden met wat specifiekere hindernissen. De runs zullen afhankelijk van de leeftijd tussen de 5 en de 7 km gaan liggen.

Let op!! De dinsdagavond gaat naar buiten in de winter. De training is van 19.15 uur tot 20.15 uur in de winterperiode. De kinderen moeten op het terrein worden afgeleverd en opgehaald! En voorzien zijn van  reflecterende hesjes.

De wedstrijdgroep van Imco op zondag van 11 uur tot 12.30 uur zal blijven zoals hij is. Wil je als jeugdlid graag de runs als wedstrijd mee wil gaan doen in competitie verband dan kan je dat altijd aangeven bij je trainer. Ook zal de trainer het aangeven als ze denken dat een jeugdlid beter in de wedstrijd groep thuis hoort. De keuze blijft nog altijd bij het kind / ouders.

Vanaf 15 jaar stromen ze door naar de oudere jeugd groep. Onder leiding van Johan. Hier zullen ze worden voorbereid op de volwassen trainings groep.(vanaf 18 jaar).

Kijk bij je account om te zien in welke jeugdgroep je bent ingedeeld onder 'Je bent lid van de volgende groepen'.

Voor degene die nog geen een account hebben op de site van de vereniging, graag zo spoedig mogelijk doen!

Alle mailtjes en overige informatie gaan per 1 januari 2014 vanaf de site. Anders kan het zijn dat je belangrijke informatie gaat missen.

Fijne feestdagen en een sportief

Machteld, Laurelin en Lisan.

Reageer op dit bericht.