Actueel 19-04-2024
Pas op voor de bijen
Kadeversterking rondom survivalgebied
SVL Nieuwsbrief 30 december 2023
Ontvang je geen E-mail van de vereniging?
Leveren van een bijdrage aan de Bikkelrun
Trainers gezocht

Zo 07-apr-2024
Bathmen ONK LSR

Alle Berichten

Bericht van onze bijenhouder:

Ik heb mijn bijen dames op ons terrein staan, ze maken daar heerlijke honing. Toch wil ik een ieder een dringend advies geven om op veilige afstand van de bijen te blijven. En dat is dus niet voor de kasten rondlopen maar over het pad. Je loopt anders in hun vliegroute. Met mooi weer is het dan net als op schiphol, alleen nog drukker. De bijen zullen uit zich zelf nooit steken! Alleen als je wilde bewegingen gaat maken als ze toevallig toch een noodlanding op jou maken.

Kadeversterking

Het terrein wat wij huren van de gemeente Leeuwarden gaat er anders uit zien. Bij ons hok heeft een tekening gehangen en in het veld is er gestart met de voorbereidingen. Rooien bossen, rijplatenbanen aanleggen en vrijklepelen van maaipaden en dijken.

...Lees meer

In verband met de run in Kootstertille vervallen zondag 10 maart 2024 de trainingen van Wim en Johan.

Degene die niet naar Kootstertille gaan kunnen om 9:00 uur aansluiten bij Menno.

SVL Nieuwsbrief 30 december 2023

...Lees meer

Woensdagmorgen 27 september, Donderdag 28 september en zaterdag 30 september vervallen alle trainingen i.v.m. met de voorbereidingen van de Bikkelrun.

Uiteraard is op de dag van de run (zondag 1 oktober) zelf ook geen training.

...Lees meer

Om je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen binnen onze vereniging is het nodig dat we over het juiste e-mailadres van jou beschikken.

...Lees meer

Tijdens de algemene ledenvergadering op 21 april 2023. is, zoals vooraf aangekondigd, een voorstel besproken t.a.v. het leveren van een bijdrage aan de Bikkelrun. Het voorstel is door een ruime meerderheid gesteund en daarom is het huishoudelijk reglement van SVL aangepast.

De nieuwe regeling luidt als volgt:

1. Je dient minimaal 1 keer per 2 jaar een vrijwilliger/jurylid aan te leveren voor de dag waarop de Bikkelrun gehouden wordt. Uiteraard kun je jezelf beschikbaar stellen.
  2. In het geval van junior leden geldt deze verplichting voor één van de ouders/begeleiders. Indien er per gezin meerdere leden zijn dan dient per jaar 1 vrijwilliger aangeleverd te worden of 2 per 2 jaar.
  3. Dus ook als je zelf niet deelneemt aan de Bikkelrun dien je eens in de twee jaar een vrijwilliger/jurylid aan te leveren. Je kunt dus het ene jaar zelf vrijwilliger zijn en het jaar erop deelnemen aan de Bikkelrun.

Afscheid Maryleen

...Lees meer

In verband met de run in Kootstertille is er zondag 12 maart een gezamenlijke training voor de volwassenen. Deze training is van 09.00 tot 10.30 uur. Dit geldt ook van de jeugdgroep van Johan.

De training van de jeugd van 7 t/m 9 jaar gaat gewoon door.

ENQUÉTE

Welkom bij het onderzoek voor leden van de Survivalvereniging Leeuwarden (SVL).

Het bestuur nodigt je van harte uit om de vragenlijst te beantwoorden. Met de antwoorden hoopt het bestuur de kwaliteit van de vereniging en de trainingen nog verder te verbeteren. De mening van de leden is daarbij erg belangrijk. Om een goed beeld te krijgen over het functioneren van het bestuur, jullie mening over de trainingen/trainers en over het terrein, is het van belang dat zoveel mogelijk leden deze enquête gaan invullen.
Het formulier kan tot 1 Maart ingevuld worden.