Anoniem

Pas op voor de bijen
Kadeversterking rondom survivalgebied
SVL Nieuwsbrief 30 december 2023
Ontvang je geen E-mail van de vereniging?
Leveren van een bijdrage aan de Bikkelrun
Trainers gezocht

Kollumerzwaag
@message_title: @message_string
Verslag Biddlerun Kootstertille 2014

De verwachtingen wat betreft het weer zijn goed, nee ik zeg zeer goed. Dat komt ook uit. Het lijkt deze negende maart wel bijna zomer; een lekker zonnetje verdrijft al snel de nog koude ochtendlucht en zelfs ik begin het weer steeds meer te waarderen. Misschien wordt het wel té warm. Al voor negenen ben ik in de kantine van de plaatselijke voetbalclub SC Kootstertille. Immers om half tien starten we met een gezamenlijke warming-up. Eerst maar een bekertje koffie à raison van € 1,00 om goed wakker te worden. Vooruit nog maar een bakkie, het is lekker. Ondertussen zijn ook al een aantal junioren van de wedstrijdgroep gearriveerd. Aad is met Simon een van de eersten; moet ook wel na het debacle van Westerbork. We lachen om het ‘ding’ dat iedereen in zijn tas heeft gekregen. Een zwembroek suggereer ik maar het is iets multifunctioneels voor de bovenste extremiteiten. Het zal wel. Dan is het verzamelen geblazen voor de grote witte tent. Half tien. Iedereen is er nog niet: de Hallumers ontbreken en Berber. Toch maar beginnen en een kwartiertje later zijn we ingewerkt. Simon en Thomas komen dan pas aanzetten. Foei! De jongens Gijs, Jauke en Niels stuur ik alvast eerder weg naar het kanaal, zij moeten als allereersten starten. De anderen gaan, na eventueel toiletbezoek en veters strikken, met mij mee richting de start. Dan pas komt rijkelijk laat ook Berber aanzetten, als dat maar goed gaat. Wij zijn wel mooi op tijd want iedereen moet bij de start wachten. De eerste startgroep met Gijs c.s. gaat klokslag tien uur op weg voor een spannende run. Ik probeer de kids onder het startdoek op de foto te zetten, dat is lastig met de felle zon. Om half elf zijn alle C en B’ers gestart en draaf ik weer terug naar het finishterrein. Ik kan daar nog mooi onze JSC-A’ers succes wensen. Ze hebben in hun onschuld er nog geen weet van wat hen nog staat te wachten. Ik evenmin overigens. Intussen zijn ook al de jongens van de eerste startgroep in de eindhindernis gearriveerd. Zo hen bezig te zien hebben ze onderweg tijdens de run geen problemen ondervonden. Het beest van Wergea (Gijs) laat een tijd van onder de veertig minuten voor zich klokken en legt daarmee beslag op de vierde plaats (van de 42 gefinishten). Hulde Gijs. Jij zelf was tevreden en ik al helemaal. Nu zat die podiumplaats er niet in maar misschien komt die de volgende keer wel jou toe. Trynwâlder Jauke presteert aansluitend op zijn lange ziekteperiode boven verwachting. En een openbaring voor mij:  Piter eindigt in de uitslag boven Leffert; dat moet in de krant! Bij de C-jeugd komt de als altijd fanatieke Jorn als zevende binnen. Goed gedaan Jorn, zeker als je de vijf minuten voorsprong op Rink (normaliter gelijkwaardig) hierbij beschouwt. Qua tijd is Elsa sneller dan Jorn en daarmee bijna automatisch verzekerd van een podiumplaats: ditmaal een fantastische tweede plaats. Sam valt uit een hindernis, zet dan wel door – over doorzettingsvermogen gesproken - maar moet dan de Hallumers voor zich dulden.

O ja: ik heb geen Berber zien finishen. Het klopt. Achteraf verklaart ze misselijk te zijn geworden en daardoor is uitgestapt. Jammer, volgende keer beter. Dat geldt zeker ook voor Freek en Rutger. Ik bij de zaaghindernis maar wachten en wachten (ruim drie kwartier) op onze A’ers maar alleen Gilliën kwam langs. Gilliën finisht wel uiteindelijk maar de eindhindernis was echter een tijdvretende struikelblok voor hem. Freek was bij het apenhangen nabij het talud van de brug tot vier keer toe uit de hindernis gevallen en had geen kracht meer om door te gaan. Rutger verklaarde zijn uitvallen door het te enthousiast zijn, wat dat ook mag betekenen. Je challenge wat minder laconiek benaderen en je zult zien dat het dan veel beter gaat Rutger. Ik neem het falen van jullie dan ook helemaal niet kwalijk want als eerstejaars JSC-A heb je het verschrikkelijk zwaar voor de kiezen.

Kom over twee jaar maar terug, zeg ik dan, dan kun je net zoals Jacco Bontekoe presteren: bij de top drie van Nederland. Door het lange wachten mis ik bijna de start van Jort, die noodgedwongen aan de funrun moet meedoen. Op zijn starttijd van tien voor twee sta ik bij de start te kijken. Jort is er niet maar wat blijkt: hij start bij het kanaal. Had ik moeten weten. Stom. Ik neem aan dat Jort onderweg geen problemen heeft ondervonden. Daarna heb ik geprobeerd de uitslagen op te schrijven, lastig want de schermpjes flitsen steeds snel voorbij. Uiteindelijk lukt het .

Ik mis Joeri bij de uitslag JSC-B. Hij is wel gefinisht. ’s Avonds hem maar even gemaild dat hij moet reclameren. Overigens is de organisatie van de run zoals altijd perfect in orde. En natuurlijk mis ik Berber, Freek en Rutger ook in de uitslagen. Op dat moment weet ik niet wat er aan de hand is want hen heb ik niet meer gesproken. Zeker snel van het strijdtoneel verdwenen. Ook ik heb dan ‘myn nocht’ en met nog steeds een royaal zonnetje aan een onbewolkte hemel rijd ik op huis aan. Ik ben benieuwd hoe het tussenklassement na deze ‘thuiswedstrijd’ er uit gaat zien. Na ruim een week verschijnt dan uiteindelijk de definitieve uitslag (zie hieronder).

Verslag:

JSC-C meisjes
2e Elsa 46.31

5 km funrun
Jort (geen tijd en klassering)

Reageer op dit bericht.