Anoniem

Pas op voor de bijen
Kadeversterking rondom survivalgebied
SVL Nieuwsbrief 30 december 2023
Ontvang je geen E-mail van de vereniging?
Leveren van een bijdrage aan de Bikkelrun
Trainers gezocht

Norg
@message_title: @message_string
Trainers gezocht / instapmomenten

Beste Leden en ouders van jeugdleden,

Dat de survivalsport een prachtige sport is kunnen jullie allemaal beamen. Dat doet ons deugd en vinden het ook fantastisch dat er zoveel mensen de gang naar het trainingsterrein hebben gevonden en er puur genieten van deze uitdagende en ook slopende sport.

We groeien daardoor ook zeer snel in ledental en zijn binnen een paar jaar uitgegroeid tot een vereniging met 410 leden waarvan 160 jeugdleden. Daardoor is het voor het bestuur nu de grootste uitdaging om onze organisatie op peil te houden en dan met name het trainersbestand. De groepen groeien uit hun jasje en de laatste tijd is er soms te weinig begeleiding op bepaalde groepen. Dit willen we niet omwille van de veiligheid en om iedereen voldoende aandacht te kunnen en blijven geven waarop ze recht hebben.

We willen dit op twee manieren oplossen:

• Strengere handhaving van de regeling die we al eerder hebben ingevoerd met 4 instapmomenten per jaar voor de volwassenen en 2 instapmomenten voor de jeugd (zie Lid worden).
  • Zorgen voor nieuwe trainers/hulptrainers

Dit betekent dat niemand zich meer tussentijds kan aanmelden als lid. We begrijpen dat het soms heel sneu is voor met name de jeugd, maar het kan niet anders. Houd hier alstublieft rekening mee en kom niet buiten de instapmomenten om met je kinderen naar de training, het is voor de trainers erg vervelend om kinderen terug te moeten sturen.

Waarom ik dit nu bij jullie onder de aandacht breng is om een oproep te doen aan alle leden en ouders van jeugdleden om na te denken, of het wellicht iets voor je is om trainer/hulptrainer te worden. Uiteraard moet je het leuk vinden om met jeugd om te gaan, en dat je enige survivalervaring hebt maar is niet perse noodzakelijk. We kunnen eventueel ook een pool vormen zodat we de vakantietijd kunnen opvangen of wanneer je gewoon niet kunt.

Wat wij bieden is het volgen van een jeugdtrainerscursus, je bent vrij van contributie en bovendien staat er een kleine vergoeding tegenover.

IK HOOP DAT WE DOOR JULLIE OPGAVE DE SNELLE GROEI KUNNEN OPVANGEN EN KUNNEN VOORKOMEN DAT WE TOT EEN LEDENSTOP OVER MOETEN GAAN.

Reageer op dit bericht.